Handelsbetingelser

1. Generelle bestemmelser

1.1 Målgruppe

Disse handelsbetingelser gælder for både erhvervskunder (B2B) og privatkunder (B2C), medmindre andet er specificeret i de enkelte afsnit.

1.2 Betalingsbetingelser

  • Transportanlæg, skæremaskineprojekter, leje af transportører, kurser og serviceydelser: Betaling sker via faktura med en betalingsfrist på 14 dage medmindre andet er aftalt skriftligt.
  • Leje af transportører: Betales forud for hele perioden, inkl. depositum hvis aftalt. Lejen er først gyldig ved modtaget betaling.
  • Webshop: Betaling kan ske via Visa, Dankort, MobilePay, Mastercard og andre gængse betalingsmetoder. Der opkræves ingen gebyrer for brug af betalingskort.

1.3 Force majeure

ABC Industrigummi ApS er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af sine forpligtelser, der skyldes force majeure, herunder men ikke begrænset til naturkatastrofer, krig, pandemier, strejker, lockouts, transporthindringer, leverandørsvigt eller anden uforudset hændelse uden for ABC Industrigummi ApS’ kontrol.

1.4 Databeskyttelse, cookies og privatlivspolitik

Ved handel hos ABC Industrigummi ApS behandles dine personoplysninger i overensstemmelse med vores cookiepolitik og privatlivspolitik, som kan findes på vores hjemmeside. Vi anvender cookies for at forbedre brugeroplevelsen og til analytiske formål. Ved at bruge vores tjenester accepterer du vores brug af cookies og behandling af persondata i overensstemmelse med gældende lovgivning.

1.5 Lovvalg og værneting

Alle køb er underlagt dansk ret. Tvister afgøres ved Byretten i Roskilde.

2. Køb af transportanlæg

Betingelserne for køb af transportanlæg følger de eksisterende "Salgs- og leveringsbetingelser" fra ABC Industrigummi ApS. Transportanlæg leveres efter nærmere aftale med kunden, herunder leveringstid, installationsbetingelser og garantivilkår.

3. Serviceydelser (24/7 døgnservice & serviceaftale)

3.1 Serviceaftaler

Ved indgåelse af en serviceaftale forpligter ABC Industrigummi sig til at udføre periodiske (halvårlige) servicebesøg og inspektioner af kundens transportanlæg i overensstemmelse med den valgte servicepakke (Standard, eller Total). Indholdet af den konkrete aftale fremgår af det tilhørende tilbud eller kontraktdokument.

Serviceaftaler løber som udgangspunkt i 12 eller 36 måneder ad gangen og forudbetales, medmindre andet er skriftligt aftalt. Der ydes ikke refusion ved opsigelse midt i perioden. Kunden har dog mulighed for at opsige aftalen skriftligt senest 2 måneder før udløb. Hvis den ikke opsiges inden fristen bliver aftalen automatisk forlænget med 12 måneder og faktureret.

3.1.1 Geografisk afgrænsning

Vi indgår som udgangspunk kun serviceaftaler med kunder, hvis transportanlæg maks. er placeret 500 km væk fra Ringsted, Danmark.

3.2 Udførelse og ansvar

Servicebesøg udføres inden for normal arbejdstid, medmindre andet er aftalt. Kunden skal sikre adgang til anlæg og driftssikkerhed under servicebesøget. ABC Industrigummi forbeholder sig ret til at udsætte besøg ved force majeure eller sygdom.

ABC Industrigummi er ikke ansvarlig for følgeskader eller driftstab, medmindre dette skyldes grov uagtsomhed fra egen side.

3.3 24/7 Døgnservice

Udrykning sker oftest samme dag og senest 24 timer efter, afhængigt af geografisk placering og tilgængelige ressourcer. ABC Industrigummi fakturerer døgnservice på timebasis med eventueller tillæg uden for almindelige arbejdstimer. Kunder med Total-serviceaftale har prioriteret adgang til døgnservice.

4. Køb via webshop

4.1 Anvendelsesområde

Disse handelsbetingelser gælder for køb af varer på ABC Industrigummis webshop (https://www.abc-industrigummi.dk/shop/) for både erhvervskunder (B2B) og privatkunder (B2C).

4.2 Returpolitik

  • Både B2B- og B2C-kunder har returret på 14 dage.
  • Kunden dækker selv alle udgifter i forbindelse med returnering, medmindre fejlen skyldes ABC Industrigummi.

4.3 Levering

  • Standardlevering: Normalt indenfor 2-5 hverdage.

4.4 Fragtomkostninger

  • Kunden betaler fragtomkostninger ved returnering af varer.

4.5 Reklamation

  • Reklamationsretten følger gældende lovgivning og branchestandarder.
  • Fejl eller mangler skal rapporteres til ABC Industrigummi inden for 24 timer efter modtagelsen af ordren.

5. Bestilling af projekter på skæremaskine

5.1 Ændringer i bestilling

  • Kunden kan bestille flere enheder, men ikke ændre i design eller mål uden at betale fuld pris for både den oprindelige og den nye bestilling.

5.2 Betaling

  • Et opstartsgebyr pålægges alle opgaver på DKK 650,-.
  • 100 % forudbetaling kræves.
  • Produktion påbegyndes først efter modtagelse af fuld betaling.

5.3 Fejlproduktion

  • Kunden bærer risikoen for fejl, hvis de angivne mål og specifikationer er forkerte.
  • ABC Industrigummi bærer ansvaret, hvis produktet ikke svarer til den godkendte tegning.

6. Leje af transportanlæg

6.1 Lejeaftale og omfang

ABC Industrigummi tilbyder udlejning af transportbånd, herunder båndtransportører med eller uden fangekasse. Det aktuelle udvalg kan findes på https://abc-industrigummi.dk/transportoerer/leje-af-transportbaand/. Lejeaftalen indgås skriftligt og specificerer lejeobjekt, lejeperiode, pris, leveringsmetode og ansvar. En standard lejekontrakt udfyldes ved bestilling.

6.2 Lejeperiode og levering

Lejeperioden aftales individuelt og fremgår af kontrakten. Lejer vælger selv, om transportbåndet skal afhentes på vores adresse i Ringsted, eller om vi skal stå for levering mod betaling. Tilsvarende gælder for returnering. Transportbåndet skal afleveres i samme stand som ved udlevering, med undtagelse af almindelig slitage. Standen dokumenteres med tjekliste ved både afhentning og returnering.

6.3 Pris og betaling

Lejen faktureres forud og skal være betalt senest dagen før lejeperiodens start. Dagsleje, leveringsomkostninger og eventuelle gebyrer fremgår af den konkrete kontrakt.

6.4 Anvendelse og ansvar

Lejer er ansvarlig for korrekt anvendelse, daglig vedligehold og rengøring af transportbåndet. Skader som følge af forkert brug, uagtsomhed eller manglende vedligehold faktureres lejer. Lejer bærer ansvaret for udstyret i hele lejeperioden og skal minimum sikre det med gyldig tyveriforsikring, som skal dokumenteres.

6.5 Opsigelse og misligholdelse

Lejeaftalen kan opsiges med minimum 7 dages varsel af begge parter. Ved væsentlig misligholdelse kan aftalen ophæves uden varsel.

Disse handelsbetingelser er gældende fra dags dato og er senest opdateret 12. juni 2025.

Kontaktoplysninger

Firma: ABC Industrigummi ApS
Adresse: Kværkebyvej 30-32, 4100 Ringsted, Danmark
CVR-nummer: DK14711198
Telefon: +45 57 53 70 01
E-mail: abc@abc-industrigummi.dk